Wednesday, June 10, 2026

Är hvita racen hotad?


En artikel på Danska systersiten till svenska Nordfront gör gällande att hvita racen har rätt att försvaras och underförstådt behöfver försvaras.

På sina håll stämmer det.

Jag har de sednaste åren lefvat i ett qvarter i Paris jemförbart med Möllan. Jag har innan jag lemnade Sverige lefvat i Rosengård.

Om jag skref "lefve Jan Sobieski" i Rosengård kände jag mig mindre hotad ån i detta qvarter, t ex för att säga att Minnesota (der Kenosha ligger) intet byggdes på svart slafarbete.

Det fins ställen der det kan vara kymigt att vara patriot äfven i afsaknad af all aggressivitet mot invandrare.

Men statistiskt verkar öfverlefnaden ganska säkrad.

Eller vore det om fler qvinnor tänkte som Paulina. Och färre föredroge Ottar och RFSU framför BDM.

Danmark:

Personer fordelt på oprindelse, pr. 1. januar 2025, andel
https://integrationsbarometer.dk/tal-og-analyser/filer/4


Pr. 1. januar 2025 er der i alt 977.180 indvandrere og efterkommere i Danmark, som svarer til 16,3 pct. af den samlede befolkning. 626.705 personer har oprindelse i ikke-vestlige lande, heraf har 304.363 personer oprindelse i MENAPT-lande.


MENAPT är hvad man kallar "perkere" i Danmark. Såg nra grabbar på Gaderummet bjuda in två tjejer på en festqväll och de drabbades sedan af stenkastning, tjejerna kallades "tøjter" när de skulle till bussen eller annan väg hem. De kringboende och skyldiga voro MENAPT. En annan gång hade ett nattboende med främst Grönländare vandaliserats med sten-krossade fönster. Den ggn var det en socialarbetare som förklarade "ja, perkerne har ju sådan lav status at de har brug för nogen med endnu lavere status" ... eller om det nu var ngn slags jihad.

Men procentuellt är denna racemessigt enhetliga "icke-hvita" eller snarare icke-vestliga folkgroupe bara litet öfver 5 %. De andra 5 % + icke-vestliga torde vara fler olika racer. Och som jag ser hvita racen är det den mest blandade och varierade, med andra ord ha andra racer lätt att lösa upp sig i den.

626 705 - 304 363 = 322 342
304 363 / 5 994 969 = 5,08 %
322 342 / 5 994 969 = 5,38 %


Om en svart man eller qvinna hvars förfäder intet includera ngn blåögd får barn med en blåögd kommer inget af barnen att ha blå ögon. Detta betyder intet att blå ögon dö ut, barnbarn kunna mycket lätt ha blå ögon.

Faran ligger mer på culturell anpassning. Om vi titta litet på min historia, It seems some people resume the failures in my situation to "he thought he could do anything he liked and it got no consequences", de mest fördomsfulla ha varit mussar och protestanter, incl. svenskar, men en del afrikaner intet att förglömma.

Risken är att det blir svårare att bära icke-modern drägt om det intet är djellaba. Jag går i knäbyxor och ungersk mente, ofta äfven ngn slags medeltida hufva, och somliga insistera att se mig som transvestit eller förvirrad, det är de som äro okunniga och detta frivilligt.

I ett nordligt qvarter i en förstad till Bryssel kunde jag bruka min franska, äfven om denna förstad formellt sedt var flamsk.

I Nissa är det sällan nordafrikaner lära sig Nissart (eller Monegask, ungefär samma språk). Sjelf beklagade jag omöjligheten att hitta en bra språkcours.

De utarma, af en eller annan anledning, likaledes ofta nog förståelsen för att olika situationer äro olika. 50 år efter 1968 villa nra ha en ny studentrevolt. Men våren 1968 hvimlade Nanterres universitet intet af invandrade vakter från Marocco m fl länder.

Glömde nästan Sverige. Hittade en reddit, ursprungligen på svenska men annonceras på franska här:

Europe : 8,9 %
Extrême-Orient : 2,6 %
Moyen-Orient et Afrique du Nord : 10,2 %
Nordique : 5,6 %
Amérique du Nord : 0,5 %
Amérique du Sud : 0,6 %


MENAPT factiskt 10 %, är litet värre. Kanske intet främst för raceblandningen men hvad det gör med culturen.

Hans Georg Lundahl
Paris
hl. Margareta af Skottland
10 juni 2026

[16 Novembris] Edimburgi, in Scotia, natalis sanctae Margaritae Viduae, Scotorum Reginae, amore in pauperes et voluntaria paupertate celebris. Ipsius tamen festivitas quarto Idus Junii celebratur.
[10 Junii] Sanctae Margaritae Viduae, Scotorum Reginae, quae sextodecimo Kalendas Decembris obdormivit in Domino.

Thursday, June 4, 2026

Ryssland skall sprida sina villoläror i verlden ... eller hvad nu den hl. Jungfrun sade i Fatima


Hur många kön tål en diagnosmanual?
Inga Karlsson | 2026-06-04 12:40
https://nordfront.se/hur-manga-kon-tal-en-diagnosmanual


Inga citerar en rysk psychiater.

När den ryska psykiatrikern Olga Bukhanovskaja nyligen beskrev homosexualitet och transidentitet som psykiska sjukdomar väckte det knappast någon förvåning i Ryssland. ... Inom paraplyet av ”transgender” ansåg Bukhanovskaja även att flera sexuella avvikelser omfattades inom begreppet transidentitet som fetischistisk transvetism, personlighetsstörning, schizotypisk sjukdom och schizofreni bland män i kombination med periodisk kvinnlighet i beteendet.


Jag tar mig intet för qvinna. Jag klär mig intet som qvinna. Om vilja att byta kön är likställbart med uttalade sjelfmordstankar och om klädsel enligt motsatt köns sed är straffbart — båda saker finner jag rimliga — är jag hvit som nyfallen snö. Jag skall helt klart gå fri.

Men Olga tänker i ett spectrum ... inför den typen af psychiatrer känner jag mig rättslös. I'm "on the spctrum" som man säger.

Inga betrakter Olgas villfarelse som conservativ. Jag betraktar den som revolutionnär.

I Sverige betraktades homosexualitet länge som ett samhällsproblem. Homosexuella handlingar var kriminaliserade fram till 1944 och homosexualitet klassades som sjukdom ända fram till 1979.


Magnus Erikssons landslag hade inget spectrum med homosexualitet i olika mentala turer. Sodomie var straffbart med döden. Och väldigt väldefinieradt. Också en rimlig sak. Der skall jag likaledes gå fri.

Men Olga tänker i ett spectrum ...

Och Inga ser inget fel med att tala om läkare "innan 1979," utan att nämna "sedan när" ...

Om en läkare anno 1400 hade sagt "jag vet att Hannes intet har begått sodomie, och jag vet att han intet har sagt att han vill begå det, men jag ser tecken på att han ändå är predestinerad till sodomie och olemplig för vanligt äktenskap" hade någon haft problem med myndigheterna. Men intet Hannes, utan läkaren. Spådomskonst och kätterie, med determinism. Usj. Sverige brände dessbättre innan 1527 en kättare. Han hade nekat den Sanna Närvaron (se dagens fest). Om en läkare hade yttrat ofvan, hade det varit två brända kättare, och good riddance.

Som sagdt, Albanus Schachleiter insåg redan innan 1937 att tysk nationalsocialism blef för protestantisk med tiden. I hvart fall var han oroad.

Minskandet af listan med straffbara synder och ökandet af listan med determinismer som läkare kunna lägga sig i ... tja, det är väl hvad jag väntar af Calvinister och dylika ... Calvin var förmodligen enl. dagens categorier "homosexuell" (mindre straff för sodomie med förmildrande omständigheter, kan ha varit en namne) och Ydelette de Bure visar att han intet behöfde läkare för att komma öfver det.

Hans Georg Lundahl
Nanterre UB
Christi Lekamens Fest
4.VI.2026

PS, hittade detta: At Russia’s psychiatry congress, doctor proposes new ‘transgender spectrum disorder’ and accuses LGBT-friendly doctors of forming ‘fifth column’ ... hennes pappa ordnade 100 ändrade juridiska identiteter, hormontherapier och chirurgier. Samma determinism, motsatt moraliska förtecken./HGL

Wednesday, June 3, 2026

Anhörigutvandring


Att stoppa anhöriginvandring för utvisade (beslut innan verkställande) är väl vettigt.

– Det är lite udda att sådana personer som väntar på att lämna landet ändå kan ta hit sina familjemedlemmar. De kommer att uteslutas, säger Ludvig Aspling.


Men ....

Förslaget skruvar också upp kravet på egen försörjning, enligt DN. Den som vill ta hit make och två barn ska behöva ha 23.818 kronor kvar efter skatt.


Skilja familler p g a fattigdom?

Här är mitt förslag om anhörig-ut-vandring:

En brottslig kan få minskadt straff om han utvandrar tillbaka till sitt hemland eller annat land som vill ta honom.
En mer minskadt straff per famillemedlem han tar med sig. Per vårdnad, eller frivillighet.

Fördelar för:

  • kringlefvande svenskar som få ett ngt säkrare lif
  • brottslingen som får minskadt straff
  • famillen som får vara mer med honom
  • invandraregrouppen som blir ngt mindre och får en tankeställare
  • landet han kommer (tillbaka?) till som i st f en brottsling får en mestadels ärlig famille


I vissa delar, kanske äfven fängelser som bli mindre öfverbelastade.

Och fattiga familler med mindre utomlands lefnadskostnader än 23.818 kronor kvar efter skatt/år.

Citaten ur Fria Tider (igår) Utvisade ska inte längre få ta anhöriga till Sverige, som jag lenkades till af Nordfront (idag) Anhöriginvandring stoppas för de som ska utvisas./HGL

Tyska National-Socialister intet alltid de värsta


Dagens datum 3 juni • Denna dag 1945 inleds en massaker på civila sudettyskar i Postelberg. Förbrytarna gavs sedan amnesti av Tjeckoslovakiens president Edvard Beneš och massakern tystades ner i femtio år.

Den bortglömda massakern i Postelberg
2018-06-03
https://nordfront.se/den-bortglomda-massakern-postelberg


Hvad var denne presidents parti-loyalitet ? Svenska wiki ger inget besked, deremot engelska, två partier:

Czech Realist Party
Czech National Social Party


Noterar att den tyska national-socialismen föddes som en reaction på den tjeckiska bland Sudet-tyskar.

En viss Gustav Jung ville härleda den tyska national-socialismen ur Odensdyrkan, förmodligen via Lanz von Liebenfels och Guido von List. Ironiskt nog var det 1905 intet en Oden eller Wotan som grundade det första tyska national-socialistiska partiet, utan en ... Jung. Rudolf Jung.

I detta shg, kudos till Paulina Forslund som tog en intervju i Tjeckien. Både för förlåtandet af gamla fiendskaper och för att bemästra tjeckiska. Har sjelf försökt polska, hade kanske blifvit bra om jag intet hade tvingats afbryta studierna VT 2004 af icke-academiska anledningar (strul med studiemedel efter sen ansökan, hyra med oklarheter om jag eller mor betalade ... och vissa otrefliga typer som satte press på mor). Chapeau, om jag hade haft en hatt.

Observera att en man som skulle förblifvit målare var oskyldig till Postelberg-massakern. Skulden faller helt på beundrare af Edvard Beneš. Och de båda national-socialismerna voro långt ifrån lierade. Sedan gjorde denne sig personligen medskyldig genom amnestie och ... påtvingad amnesie. (Trefligt att Vickram intet fick amnestie).

Tjeckisk national-socialism har i sin tur rötter i Hussiterna, intet minst Taboriterna. Abboten Albanus Schachleiter, personlig vän till f. d. målaren, som* dog 1937, hade nog rätt när han betraktade NSDAP (tysk national-socialism) som riskerande att få en alltför protestantisk slagsida. Den tjeckiska hade tydligen nostalgier för 1618 års defenestration.

Hans Georg Lundahl
Nanterre UB
hl. Clotilda
3.VI.2026

Lutetiae Parisiorum sanctae Clotildis Reginae, cujus precibus vir ejus Clodoveus, Rex Francorum, Christi fidem suscepit.

För fans af Sigurd-sagan kan det nämnas att hon var slägt med Gunnar (Gondicharius), om än Burgunderriket i mellanliggande år hade flyttats från Worms till Dijon och från catholsk (orthodox? cathodox?) till hufvudsakligen ariansk statsreligion, hvilken hon dessbättre intet deltog i./HGL

PS, mindre kudos för en mening i intervjun:

Hemskolning är inte tillåtet I Sverige och jag tycker mestadels att det är bra. Jag tror det är enklare att få barnen att förstå om de med egna ögon fått se hur det korrupta systemet verkligen fungerar.


Jag håller med om att tvånget till skolnärvaro gaf mig en första-plats till ett corrupt system (jag är allergisk mot stafningsreformer 1870-tal, 1906, 1950, som synes, utgående ur detta system), men alla barn och tonåringar ha intet en stark Vejdeland till närvarande far och dermed goda möjligheter att öfverlefva detta oskadda./HGL

PPS, hon sade äfven:

En stor förändring jag kunnat se är att unga svenska flickor i allt högre utsträckning är tillsammans med invandrare. Det är väldigt vanligt i Göteborg och beror såklart på rasblandnings-propaganda.


Snarare på att unga gossar ur invandringen få lof att vara män, medan svenskar snarast straffas om de intet anmäla sig frivilliga till att bli mesar. Ja, intet alla, men många./HGL

PPPS, jette-kudos för fölgande commentar i intervjun:

Jag är dock säker på en sak och det är att jag aldrig kommer ta något Covid-vaccin!


* Menar gifvetvis "och som" ... samordnadt med "vän till" ...

Tuesday, June 2, 2026

Privatskolor, ja tack


Nordfront har en enquête, 1 juni 2026.

Veckans fråga: Bör privatiserad välfärd tillåtas?
https://nordfront.se/veckans-fraga-bor-privatiserad-valfard-tillatas


Jag svarar intet, eftersom min inställning är mellan två olika af svaren:

Ja, det ger medborgarna verklig valfrihet (19,59%, 38 röster)
Ja, men inte för vinstdrivande företag (10,82%, 21 röster)


För skolor är jag på de 38, om valfrihet, samtidigt som jag misstänker att läroplaner urholka detta. Typ, evolutionstheorien skall undervisas, icke ifrågasättas.

På somatisk medicin håller jag likaså på valfrihet.

På psychiatrisk och social "vård" anser jag att den offentliga sectorn är illa nog, och det är beklämmande om directa vinstintressen skola öka de economiska intressena i LVU och LPT-ingripanden eller deras uppfölgning. Ett skräckexempel är en social-secreterare (communal) hvars make är en svart man från Afrika som eger (eller egde) privata hem för omhändertagen ungdom. Har för mig att detta afslutats och att han ställts inför rätta. Hvaddå jefvig?

Tillbaka till skolan. Jag har förmodligen oafsigtligt som sjelf-betecknad Fascist kunnat såra en hel del italienska hvitsippor. Jag är för corporativism eller annan syndicalism som i slutändan respecterar både arbetare och företagare som anställa dem. Jag är mot abort. Dessa drag äro factiskt gemensamma för Mussolini 1930 och Gasperi 1945 och sednare.

Skulle just colla om Gasperi intet var strået hvassare än Ducen på skolsidan.

Dopo la proclamazione del Regno d'Italia le istituzioni scolastiche private italiane non erano soggette ad una disciplina generale, soprattutto per il loro riconoscimento; la legge Casati del 1859 prevedeva comunque la possibilità per i privati di aprire scuole mentre durante il ventennio fascista la riforma Gentile del 1923 garantiva la parificazione alle scuole pubbliche in presenza di particolari requisiti.

Con la nascita della Repubblica Italiana l'art. 33 della carta costituzionale assicurava ad esse piena libertà, e che agli alunni di tali istituti fosse garantito un trattamento scolastico equipollente a quello degli alunni di scuole statali.

https://it.wikipedia.org/wiki/Scuola_privata_in_Italia


Jag öfversätter (with a little help from my friendswiktionary) här:

Efter utropandet af Konungariket Italien voro de privata italienska skolinstitutetn intet underlagda ngn allmängiltig disciplin, t o m för att öfverhufvudtaget erkännas. Lex Casati 1859 förutsåg dock möjligheten för privatmenniskor att öppna skolar, medan under fascistiska tjugoårsperioden Gentiles reform från 1923 garanterade jembördighet med offentliga skolor i närvaro af speciella reqvisiter.

När Italienska Republiken föddes försäkrade grundlagens art. 33 full frihet åt dessa, och att elever af sådana institut garanterades en likvärdig behandlig i skolhänseende med den som gällde elever i statliga skolor.


Med andra ord, både Fascismen och Christ-Democratien verka ha respecterat en viss frihet för privatskolor. I detta catholska land väldigt uppenbart omfattande catholska skolor. Tyvärr lär det vara ondt om det i Sverige, och fr a verkligt catholska sådana.

Med sin 150-åriga tradition formar Katolska skolan av Notre Dame varje år 400 elever till att bli helgjutna människor av kropp och själ.

https://www.katolska.com/


Katolska skolan av Notre Dame har säkert varit bra. Numera bör den dessvärre acceptera KKK § 283 och dermed ocritiskt undervisa evolutionstheorien. (Skall f. öfr. colla).

Hans Georg Lundahl
Nanterre UB
hl. Pothinus af Lyon
2.VI.2026

Lugduni, in Gallia, sanctorum Martyrum Pothini Episcopi, Sancti Diaconi, Vetii epagathi, Maturi, Pontici, Biblidis, Attali, Alexandri et Blandinae, cum aliis multis; quorum fortia et iterata certamina, tempore Marci Aurelii Antonini et Lucii Veri, Ecclesiae Lugdunensis epistola, ad Ecclesias Asiae et Phrygiae scripta, recenset. In his sancta Blandina, sexu infirmior, corpore imbecillior, conditione dejectior, diuturniora et acerbiora certamina subiens, et fortis adhuc permanens, gladio jugulata, ceteros secuta est, quos hortabatur ad palmam.