Tuesday, October 8, 2024

Traccasseriet fortsätter


Är Felix Englén (Englen?) helgons Riddim? · Traccasseriet fortsätter

Fråga ett: Vad kan jag göra för att rensa mitt sinne från negativa tankar och känslor?
https://sv.quora.com/Vad-kan-jag-g%C3%B6ra-f%C3%B6r-att-rensa-mitt-sinne-fr%C3%A5n-negativa-tankar-och-k%C3%A4nslor/answer/Hans-Georg-Lundahl-2


Hans-Georg Lundahl
Studerade Latin (språk) på Lunds universitet
7.X.2024
Vår Fru af Rosenkransen
Först — borde du? Rent generellt borde det bero på hvilken typ af ..

Sedan — hvilken typ?

Sist — borde du med just den typen?

Skuld och renlärighet äro två ting som ofta anses som "negativa känslor" och "negativa tankar" … skuld är en slags factiskt läge, som man bör ta sig ur, genom att försona sig med Gud och rätta till hvad man gjort fel. Renlärighet är intet ngt man ALLS bör rensa sitt sinne från, och det är oftast ngn annan som kallar det för en "negativ tanke" …


Fråga två: Får människor väckelse från trauma genom att ägna sig åt positivt tänkande och aktiviteter?
https://sv.quora.com/F%C3%A5r-m%C3%A4nniskor-v%C3%A4ckelse-fr%C3%A5n-trauma-genom-att-%C3%A4gna-sig-%C3%A5t-positivt-t%C3%A4nkande-och-aktiviteter/answer/Hans-Georg-Lundahl-2


Hans-Georg Lundahl
Studerade Latin (språk) på Lunds universitet
8.X.2024
Hl. Birgitta af Vadstena
Om frågan var riktad till mig med tanke på mig:

  1. Jag egnar mig åt positiva activiteter som att skrifva, deremot ser jag intet "positivt tänkande" som en serskildt god mentalhygien;
  2. det som traumatiserar mig, är att bli betraktad och få en massa antydningar från sådana som DIG. (Om du intet tänkte på mig, så misstog jag dig för en typ som jag redan mer eller mindre hvarje dag har nog af.)


Så, om du hoppas att jag skall "få väckelse från trauma", lemna mig IFRED, djefla psycholog!

Jag hade redan en New Agey anmodan i samma stil igår.


Bildbevis:



Jag har redan påpekat att Sverige har ett väldigt kymigt förhållande till catholska christna, på engelska på tre af mina bloggar:

New blog on the kid: In Sweden, a Christian True Believer is "Luna Lovegood" · Assorted retorts from yahoo boards and elsewhere: I Think the God's Not Dead Movies Have a Point · Creation vs. Evolution: Have You Ever Heard of Jan Lööf?

Uppenbarligen ser jag det intet som rationnelt att återvända till Sverige. Det som är eventuelt trauma är intet att jag försöker lefva i ett annat land, det är att man försöker locka eller knuffa mig tillbaka till Sverige eller "längre fram" (än min catholska conversion) till judendom, frikyrklig protestantism eller islam.

I Am Harrassed by Jews and Protestants and Muslims

Oafsedt om det räknas som trauma eller intet, är det i hvart fall irritation att tvingas lefva med dessa påhopp i stället för att gå fram med mitt lif som scribent:

Assorted retorts from yahoo boards and elsewhere: Yes, One Can Be a Writer Without Affording a Secretary · I Think I Know What I am Looking For as Income Pretty Well · A Psychologist Pretended to be Expert on Fact Checking Skills · Language · New blog on the kid: "He obviously wants to self publish, why doesn't he just go to Amazon KDP?"

Ett project som intet är baseradt på trauma, utan på hobby.

Och göra det i mina uppfattningar som Catholik, Geocentriker och Ungjordscreationist (ursäkta två upprepningar), också exemplifierbart:

Catholik
Great Bishop of Geneva! A Point About Certain Protestant Fundamentalists · Assorted retorts from yahoo boards and elsewhere: Some People Really Can't Relate to a Catholic Convert
Geocentriker
Agreement and Disagreement with Robert Sungenis
Ungjordscreationist
I Usually Would Have Taken This on Another Blog: How did the biblical story of creation survive the flood?


Uppfattningar som likaså icke baseras på trauma utan på glädje och rationalitet.

Och att mitt project är hållbart utifrån min arbetstact och mitt antal läsare borde stå klart af svaret till Felix igår.

Hans Georg Lundahl
Paris
Hl. Birgittas dag
8.X.2024

Uppdatering af mitt svar:

9.X.2024

Ulrika
Jag tror inte någon psykolog tycker man ska få väckelse från trauma. Tvärtom. Hos psykologen ska man gå in i detalj i traumat om och om igen tills man mår bättre. Jag tror du har missuppfattat psykologer.

Hans-Georg Lundahl
Jag tror du har ganska rätt om deras egentliga afsigter.

Deremot tilltalade jag ngn som uppförde sig som psycholog utifrån den fråga han riktadt till mig som om han vore ngt-sånär ärlig.

Men jo, psychologer ha lika stor förkärlek för trauma som glasmestare för kraschade rutor … dermed deras förespråkande af skolpligt, LVU, aborter, sena äktenskap (intet före 18), fyra saker som skapa trauman.

No comments: