Wednesday, July 24, 2024

Det är intet min vana att blockera ofta


Jag fick, af ngn anledning, en fråga på Quora:

Varför är du så patetiskt feg att du inte vågar argumentera utan hemfaller till att blockera personer som motsäger dig? Det blir liksom automatiskt det yttersta beviset på att du faktiskt har fel.
https://sv.quora.com/Varf%C3%B6r-%C3%A4r-du-s%C3%A5-patetiskt-feg-att-du-inte-v%C3%A5gar-argumentera-utan-hemfaller-till-att-blockera-personer-som-mots%C3%A4ger-dig-Det-blir-liksom-automatiskt-det-yttersta-beviset-p%C3%A5-att-du/answer/Hans-Georg-Lundahl-1


Hans-Georg Lundahl
Studerade Latin (språk) & Grekiska (språk) på Lunds universitet
24.VII.2024
St. Jacobs Afton
Frågar du mig?

Jag blockerar bara folk som i stort sedt kalla mig sinnessjuk. Eller häda Gud och Guds Moder.. Eller håna min situation. Jag anser definitivt intet att hvarje tracasserie behöfver bemötas med argumenterande inför mobbaren.

När ngn motsäger mig på rent theoretiska grunder om ämnet brukar jag argumentera betydligt längre än de flesta skulle göra. Det brukar intet vara jag som blockerar commentarer.

Här ett exempel (öfverfördt från quora till min blogg) med Marc Laubier som blockerar:

Répliques assorties : Débat avec Marco Fredo
https://repliquesassorties.blogspot.com/2023/05/debat-avec-marco-fredo.html

No comments: