Tråden tituleras i hvart fall med den ngt incorrecta beskrifningen. Ord som "igår" och "idag" i dateringen gäller i förhållande till sö 9.II.2025.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- 2/2 kl 04:08
- är det en correct uppgift att gäng-brottslingar haft ammunition, evt. vapen, stulna från militären genom infiltration?
- I
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- 6/2 kl 12:44
- Lättare att köpa insmugglade från Balkan och liknande länder.
Var har du fått infon ifrån?
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- 7/2 kl 17:45
- Nordfront.
Hvaraf förfrågan.
Journalisten sade sig bygga på dialog från gängmedlemmar.
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- 7/2 kl 18:03
- Som sagt, känns osannolikt att det skulle vara så. Osannolikt handlar det om något enstaka.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- 7/2 kl 21:29
- kan väl bero på officerscorpsen
i Örebro-fallet verkar polis-chefen vara en salig (eller osalig) blandning af invandrare (Roberto = latino, Eid = arab Forest = anglo)
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Igår kl 16:27
- Hur har det med något att göra?
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Igår kl 17:50
- nja, jag säger absolut intet att hvarje invandrad eller ens hel-muslimsk invandrad officer är ett rötägg, men om rötägg med anknytning till invandrad gängbrottslighet nu skulle finnas (se dock annan deltråd) är nationnella och evt. familjeband ett tänkbart motiv.
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Igår kl 21:33
- Det har inget med Örebro-fallet att göra.
Jag förstår inte vart du vill komma?
Dina slutsatser är, i bästa fall, tagna ur luften.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Igår kl 21:54
- jag tog polischefen i Örebro som stickprof
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Idag kl 13:57
- Han är polischef, inte militär.
Örebro-dådet var en ensam galning, som inte ens fick göra militärtjänst.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 14:11
- Jag pratade ö h t intet om Örebro-dådet.
Poliser och militärer ha liknande recrutering.
- 11.II.2025
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Igår kl 17:03
- Du tog upp det som exempel ...
Jo, det har de.
För att återgå till ämnet. Militär och polis läcker inte vapen till kriminella.
Kriminella köper sina vapen svart, insmugglade.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 01:26
- Som sagdt, Nordfront och SvD äro öfverens om att viss ammo intet är insmugglad utan militärens.
https://www.svd.se/a/yEK0k2/svenska-gang-anvander-forsvarets-ammunition-gar-igenom-skottsakra-vastar
https://nordfront.se/forsvarsmaktens-ammunition-distribueras-till-gangkriminella
https://www.svd.se/a/OoXjP3/aldre-kulor-fran-forsvaret-anvands-i-gangdad
- 12.II.2025
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Igår kl 06:51
- Ja, det har jag inte så svårt att tro. Försvaret gav bort gamla 9mm 39B till massa pistolklubbar och personer när de fasade ut ammunitionen mer och mer.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 15:45
- OK, men hvad skulle den ammunitionen från 1990-tal (enligt citat från SvD artikel två, H/T Cazull) fortfarande finnas delvis qvar för?
Skytteföreingar böra väl ha större omsättning än så?
- 13.II.2025
- I A
- Acryl
- I A
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Idag kl 11:12
- För att folk har sparat dem.
Var inte bara skytteföreningar, utan även privatpersoner, möjligen via föreningar, som kom över partier.
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Idag kl 11:14
- Sen kan det säkert komma från försvaret idag också. Då genom att enstaka personer tar med sig ammunition från t ex skjutbanor istället för att avlossa dem.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 15:44
- Båda sakerna verkar vara litet små strömmar för att nära g¨ngcriminaliteten ...
- 17.II.2025
- Acryl
- K38 från Karlskoga i Sverige
- Idag kl 08:59
- Jag tror inte heller att det är några mängder som spelar roll i det stora hela.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 17:12
- Undrar det ... Riddim talade om astronomiska mängder och gängbrottslingar ha ändrat pistoler för den typen af kulor ...
- 18.II.2025
- Riddim
- K107 från Stockholm i Sverige
- 18/2 kl 11:32
- Patronen 9mm 39B har tillverkats i ofattbara mängder under kalla kriget. Hur många av dessa som finns kvar låter jag vara osagt men det skulle inte förvåna mig om det rör sig om stora mängder som säljs relativt billigt mellan ljusskygga element. De kriminella gör inte av med många skott då man oftast inte träningsskjuter så värst mycket. Att man ska ha byggt om några vapen för ändamålet vet jag inte var du fått ifrån?
- 22.II.2025
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 10:53
- Från Nordfronts sida.
Som nu är obefintlig af ngn anledning.
Jag uppskattar ärligheten, för denna tactik verkar ganska incompetent:
- tillverka astronomiska mängder ammunition
- lägga ned regimenter
- dela ut öfverskott från nedlagda regimenter m m till skytteclubbar och enskilda, uppenbart likaledes i stora mängder ...
Så vida det intet var fråga om medveten förberedelse för t ex ”operation gladio” om det nu funnos planer för den. Förberedelser som dermed torde ha gått snedt.
- I B
- 13.II.2025
- Riddim
- 13.II.2025
- K107 från Stockholm i Sverige
- Idag kl 15:45
- Det är en patron gjord för k-pist som tål högre gastryck än pistoler. En normal pistol slits hårt av att skjuta 39B därav avråder man från mängdskytte med den ammunitionen. Mängden 39B som tillverkats under kalla krigets dagar är antagligen av atsronomiska mått.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 16:37
- Tackar.
Det kan vara det.
- II
- afgrenas after mitt svar 7/2 kl 17:45
- Lurven
- K44 från Katrineholm i Sverige
- 7/2 kl 18:49
- Ja Nordfront är ju en pålitlig källa. Det är bäst att lita på det dom skriver... /:
Känner du till Nordfront det enda minsta?
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- 7/2 kl 21:27
- de bruka vara höfligare än du
jag vet att de äro nationalsocialister
jag vet också att det mer är er stil att ordna förhållanden typ Gulag än deras
- Lurven
- K44 från Katrineholm i Sverige
- 7/2 kl 22:59
- Men lilla vännen. De är ju också fascister, som du är. Det är klart att de är vänliga mot dig och att du tycker om deras åsikter.
Jag kommer inte läsa en artikel från N. I vilka fall skulle det ha använts vapen från försvarsmaken? Tror du inte att det skulle bli en väldigt oväsen media om det skulle dyka upp vapen från försvarsmakten i gängskjutningar?
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Igår kl 15:50
- annat än om det tystas
sedan äro de intet rena fascister utan national-socialister
- Lurven
- K44 från Katrineholm i Sverige
- Igår kl 22:14
- Men lilla vännen, menar du att nassar inte är fasciter? Du måste lära dig att läsa lite bättre. Vad menar du att de är då?
Jag vet inte om det är så att du bara varit ute på en ordentlig psykossnurra eller om du inte läst nyheter från Sverige sen 70-talet. Om det är några som haft tillgång till vapen och sprängmedel från FM så är det nassepacket. Så OM det skulle dyka upp kpist45, AK4 eller KSP58 i gängskjutningar så är det resterna från Militärligan, NSF och annat äckel som sålt det till gängen. NF påstår saker helt uppenbarligen. En källa som är helt värdelös. Har du någon annan källa som säger samma sak? Påstås det att det är AK5? Så vitt jag vet förekommer det inte mer än några enstaka stulna vid olika tillfällen. Menar du att det skulle ske stora stölder från FM och att det inte skulle uppmärsammas? Förstår du vilken komplicerad konspitation det skulle vara? Lite som månlandningen. Och återigen: har du några ANDRA källor?
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Idag kl 13:18
- ”menar du att nassar inte är fasciter”
ungefär som communister intet äro syndicalister ... jag sade att national-socialister intet äro rena fascister, de ha dessutom race-ideologier, andliga synpuncter på evolutionstheorien (Wallace i st f Darwin typ), läkare-dictatur
”Om det är några som haft tillgång till vapen och sprängmedel från FM så är det nassepacket.”
OK, en annan här nekade, men om det vore fallet skulle troligen vissa collegor till dem ha kunnat hämnas med vapen åt andra hållet.
”En källa som är helt värdelös.”
Jag anser intet någon källa HELT värdelös, intet ens dig.
Månlandningen tror jag sjelf snarast egde rum. Jag fick ett ngr-lunda bra svar om van Allen-bältet. Men conspirationen skulle absolut intet behöft omfatta all personal på NASA, ett antal nyckelpersoner hade räckt. Det hade varit nra turer med ”nära ögat” men intet ogörligt.
Artikeln talade om ammunition, och ngn menar att det handlar om ammunition skänkt till skyttef¨reningar på 1990-talet, med hänvisning till artikel (efter Nordfront) i SvD, hvars journalister NF-journalisten uppgaf som källa ... blir ammo skänkt till skytteföreningar oanvänd i 35 år? Blir ammo stulen från skytteföreningar för 30 år sedan oanvänd af tjufvarne i 25 år?
Ja, nu har jag factiskt en annan källa, SvD-artikeln med en annan förklaring bekräftar att försvarets ammo åtnjuts som resurs af gäng i dag.
- III
- Cazull
- K35 från Jönköping i Sverige
- 7/2 kl 19:40
- Tror inte du stjäl ett vapen ifrån försvarsmakten genom infiltration utan bara vidare. Vapen prickas av, låses in med ett antal vittnen som antagligen inte är nordfront anhängare som direkt hade anmält såna oegentligheter till vakthavande befäl.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- 7/2 kl 21:34
- det var nu intet nordfront som åtnjöto vapen de påstodo vara från försvarsmagten
här är artikeln
https://nordfront.se/forsvarsmaktens-ammunition-distribueras-till-gangkriminella
[jag] kom hit för att höra andra synpuncter, intet rena missförstånd
- Cazull
- K35 från Jönköping i Sverige
- 7/2 kl 21:47
- Skillnad på vapen och ammunition. 9mm m/39B skänktes också av FM till skytteföreningar som sedan såldes till klubbmedlemmar.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Igår kl 15:50
- ah, tack för tipset!
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Igår kl 17:48
- har du lust att lenka till källa?
- Cazull
- K35 från Jönköping i Sverige
- Igår kl 17:51
- https://www.svd.se/a/OoXjP3/aldre-kulor-fran-forsvaret-anvands-i-gangdad
- Cazull
- K35 från Jönköping i Sverige
- Igår kl 17:51
- – Vi bedömer att det handlar om kulor som skänktes bort till olika försvars- och skytteföreningar på 1990-talet. På något sätt har den fått fötter och hamnat i den kriminella miljön.
- ioann9georgi9
- K56 från Paris i Île-de-France
- Igår kl 18:34
- tackar igen
Gamla kulor? Eller djupare läckor, som Nordfront tror? Hvad är det äldsta året för ännu circulerande kulor? Om försvaret intet ändrat modell, huru vet man att en kula är gammal?
Att skola, vård och omsorgs-sectorn redan var infiltrerad af rötägg (med invandrarebakgrund och relaterade motiver) var "old news" för mig, sedan en viss musse (icke fundamentalistisk) hade en otreflig rôle 5.II.1998.
No comments:
Post a Comment